Ortodonti

Diş Teli Tedavisi

ORTODONTİ

Ortodonti, halk arasında ‘diş teli’ olarak bilinmektedir. Ne var ki aslında ortodonti düzgün diş anlamını taşır. Ortodontik tedavi genellikle 9-14 yaş civarında başlamaktadır. Ortodonti çarpık dişleri, dişler arasındaki boşlukları alt ve üst çene dengesizliklerini düzelten bir bilim dalıdır.

Hangi Durumlarda Uygulanır? Ortodontik tedavi birçok nedenden dolayı yapılır. İlk neden estetik kaygıdır. Hastalar dişlerindeki çarpıklığı düzeltmek isterler. Asıl amaç hastayı düzgün bir diş yapısına kavuşturarak, ağız hijyeninin kolayca sağlanmasıdır. Diğer bir neden konuşma bozukluğunu düzeltmedir. Aynı zaman da, çene eklemi problemi olan kişilere de büyük artı sağlar.

Acı Veren Bir Tedavi Şekli Midir? Tellerin ağza takılması sırasında kesinlikle bir ağrı hissedilmemektedir. Her tel tedavisinde belirli bir alışma dönemi vardır. Ortalama 1 hafta içerisinde hasta diş tellerine uyum sağlar.

Ne Kadar Sürer? Tedavi süresi vakaya göre değişiklik göstermektedir. Hastanın yaşı, ağız ve çene yapısı gibi faktörler belirleyicidir.

DİŞ TELİ ÇEŞİTLERİ

Günümüzde Ortodonti tedavi sürecinde estetik kaygı duyanlar için farklı diş teli seçenekleri mevcuttur.

Lingual Braketler: İçten takılan diş telleri, dişlerin dile bakan iç yüzeyine takılır. Her vaka için uygun olmayabilir. Dişin arka yüzeyine takıldığı için görünümde çok fark edilmezler.

İnvisalign: Ortodontik tedavilerde gelinen en son teknolojilerden biri olan ve telsiz ortodontik tedavi imkanı sunan bu yöntem halk arasında şeffaf diş teli olarak bilinir. Şeffaf plaklardan (aligner) oluşur ve estetik bir çözüm sağlar. Her hasta için, birbirinden farklı takımlar üretilir. Her takım birkaç hafta kullanılıp diğeriyle değiştirilir. Bu hizalayıcıların günde 22-23 saat kullanılmaları gerekir. Yemek yerken, diş fırçalarken veya bir şeyler içerken çıkarılabilirler. Kullanmadan önce bütün kalıcı dişlerin çıkmış olması gerekir.

Porselen Diş Telleri: Porselenden yapılan bu diş telleri (braketler) beyaz olduğu için daha az fark edilirler. Metal diş tellerine göre daha estetik görünürler.

Metal Diş Telleri: Dişlerin ön yüzeylerine braket denilen kare şeklinde, paslanmaz çelikten yapılan tutucu parçaların sabitlenmesi ve bu braketlerin içerisine yerleştirilen diş tellerinden oluşur. Gülümsendiği zaman belli oldukları için estetik açıdan daha az tercih edilir. Metal diş tellerinin üzerine özellikle çocuklarda renk renk elastik bantlar kullanılabilir.

Şimdi WhatsApp'tan Destek Al

Yanda ki butona tıklayarak anında whatsapp üzerinden yetkili biriyle görüşebilir ve aklınıza takılan her türlü soru hakkında bilgi alabilirsiniz.